WIADOMOŚCI

Renault: także rozważaliśmy rozdzielnie turbiny i kompresora
Renault: także rozważaliśmy rozdzielnie turbiny i kompresora
Rob White z Renault Sport F1 zdradził, że jego firma także rozważała możliwość rozdzielenia kompresora i turbiny w nowym układzie napędowym F1 Energy.
baner_rbr_v3.jpg
Kilka tygodni temu w mediach pojawiły się informacje o innowacyjnym podejściu Mercedesa do projektu nowej jednostki V6 turbo, który miał się przyczynić do tak dobrej formy bolidów korzystających z jednostek niemieckiego producenta. Rozdzielnie turbiny i kompresora powietrza miało podnosić efektywność układu, jak również ułatwić zaprojektowanie aerodynamiki bolidu.

Rob White przyznał, że Renault także zastanawiało się nad taką możliwością, jednak ostatecznie zdecydowało się na pozostanie przy tradycyjnej koncepcji.

„To rozwiązanie [rozdzielenie turbiny i kompresora] jest czymś co znacząco odróżnia silniki” mówił White. „Niemniej nie postrzegamy go jako nowinki, która daje Mercedesowi obecną przewagę lub działa na naszą korzyść.”

„Również zastanawialiśmy się nad taką koncepcją a gdy ją zobaczyliśmy nie krzyknęliśmy: Eureka, to byłby dobry pomysł!”

White przyznał, że problemy Renault głównie wynikają z faktu opóźnienia projektu i konieczności nadganiania straconego czasu. Przedstawiciel Renault Sport jest również przekonany, że gdy tylko francuskie jednostki napędowe rozwiną pełny potencjał będą na równi mogły rywalizować z uznawanym obecnie za najlepszy silnik w F1, Mercedesem.

„Mamy dużo nowych rzeczy, nad którymi obecnie pracujemy. Mamy też sporo rzeczy, które będziemy mieli w przyszłości [gdy w przerwie między sezonami zniesiony zostanie zakaz rozwijania jednostek napędowych].”

„Myślę, że najmądrzejszą rzeczą jaką możemy zrobić to wykorzystanie możliwie najlepiej okazji do zmiany specyfikacji.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
DJ82

19.05.2014 17:51

0

Jak to jest Renault cały czas poprawia silnik - a co z Ferrari?? nic już nie mogą zrobić??


avatar
kempa007

19.05.2014 18:18

0

moga, tylko nie tlumacza sie tak jak Francuzi. Im najwyrazniej na sprzedazy bardziej takie wtopy sie odbiaja ;-)


avatar
Yogson

19.05.2014 19:04

0

A mi się wydaję Że to dzieki rozdzieleniu turbiny i kompresora merc jest taki mocny, ale mam nadzieje ze Renault nie odpuści i odkręci silnik na 100% http://m.youtube. com/watch?v= NuBB2F6IutQ 2spacje


avatar
R.U

19.05.2014 19:51

0

Jak to jest,ze silnik renault notuje staly progres,skoro rozwój jest zamrozony?


avatar
bartexar

19.05.2014 20:30

0

Spokojnie, Włosi są dużo mądrzejszi od Francuzów. :-)


avatar
scigacz00

19.05.2014 20:38

0

@4 Mapy silnika, ustawienia no i te nowe paliwo, mają swoje sposoby. A moim zdaniem jednostki Renault i tak bedą do tyłu, bo Mercedes tez nie śpi i już z pewnością mają pare nowinek które zastosuja podczas przerwy.


avatar
jackos

19.05.2014 22:03

0

Od pół roku nikt nie wspomina o umiejętnościach kierowców :) Może wprowadzić autopilota, firmy zaoszczędzą na kontraktach kierowców. :) Choć może kierowcy są tylko po to by dostarczać pieniądze do F1


avatar
Michael Schumi

19.05.2014 22:23

0

@7 Ktoś jednak musi jeździć. I tak Maldonado jest największym błaznem w padoku: płaci najwięcej za starty i najczęściej jest karany. On w sumie jest po to, by dostarczać kasę, ale nie wiem, czy jest to opłacalne, gdy trzeba wziąć pod uwagę koszty kraks (naprawa bolidu) i kar a jesteśmy dopiero po 5 wyścigu, a w Monako na pewno będzie dzwonić.


avatar
Skoczek130

20.05.2014 23:38

0

@jackos - kierowca to od lat "wozidupa" w konstrukcjach inżynierskich. To inżynierowie są prawdziwymi zwycięzcami wyścigów... ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu